Reisikorraldaja Novatours ja paketireisid

Nagu ma ka varem maininud olen, siis meie pere konkurentsitu lemmiktegevus on reisimine. Me proovime seda alati teha nii palju, kui vähegi võimalik. Kahjuks tähendab reisimine aga suuri väljaminekuid ning vaba aja olemasolu, mistõttu on pidevalt tunne, et tegelikult võiks ikka natuke rohkem piiride taha saada.

Oleme selline perekond, kes harilikult reisib omal käel. Otsime soodsaid lennupileteid, paneme reisiplaanid kokku, broneerime erinevad hotellid ja mõtleme enam-vähem võimalused läbi. Kohapeal võtame üsna spontaanselt ja käime ringi niipalju, kui võimalik, et näha rohkem, teha rohkem. Paketireisidega ei olnud me siiani oma elus iialgi reisinud. Sel korral aga otsustasime selle tegemata asja ka ära proovida ning võtsime Kreeta saarele 8-päevase reisipaketi Novatoursi reisibüroost. Elus tuleb ikka kõike proovida.

Olime siiamaani ikka nalja teinud, et paketireisid on nendele, kes ise midagi mõelda ei viitsi, viiakse kohale, tuuakse tagasi ja näidatakse vaatamisväärsuste juures, kummale poole pead peab keerama :-) Ülejäänud aja istud basseini ääres ja hiljem ütled, et küll oled palju reisinud. Sellise eelarvamusega natuke kohale läksimegi. Etteruttavalt võin öelda, et päris nii tegelikult ei olnudki.

Chania

Reisima läksime sel korral kahe perega viiekesi, kolm täiskasvanut ja kaks last. Ka nemad ei olnud varasemalt paketireise kasutanud ning ka nemad on ränduripisikust nakatada saanud. Enne otsustamist pakette ja hotelle uurides avastasime, et päris mitu reisikorraldajat pakuvad üsna ühesuguste hindadega täpselt samade hotellidega reise. Novatours sai valitud eelkõige seetõttu, et Kreetale tol momendil reisijatest tundus ta meie seltskonnale kõige turvalisem selles mõttes, et ta nimi on hea ja lootsime, et kõik on kindlustatud ja ootamatuste pärast muret tundma ei pea. Kuna hotelli valisime ühe odavamatest turul, siis julgesime Novatoursi puhul ka seda loota, et kuhugi päris hullu kohta nemad vast meid ei viiks. Suvaliste reisibüroode puhul ei või iial teada, kuhu urgastesse võidakse pakette pakkuda. Muidugi ei teadnud me ka Novatoursi puhul seda kindlalt, kuid millegipärast usaldasime neid rohkem, kui niimõndagi teist bürood.

Reisipakette valides vastas Novatoursi klienditeenindaja alati mulle väga operatiivselt ja seetõttu sai valik tehtud üsna kiirelt. Kohe pakkumist küsides sain umbes poole tunniga mõned variandid meilile. Kui ühtedel pakkumistel oli midagi, mis väga ei meeldinud, sain kohe kiirelt Novatoursilt uued valikud. Nii edasi-tagasi kirju saates oli paari tunniga meeldiv pakkumine olemas. Samas võrdluseks näiteks Estravelist ootasin pool päeva enne, kui üldse oma kirjale vastuse sain. Selleks ajaks, kui Estravel vastas, olime aga Novatoursiga juba käed löönud.

Küll aga pean ütlema, et see aeg, mis jäi kokkuleppe sõlmimise ja reisi vahele, ei meeldinud mulle Novatoursiga sugugi. Kõigepealt ootasin ma viis päeva, et saada üldse mingi kinnitus, et meie reis on kindel ja kõik hästi. Kui lõpuks neile kirjutasin, et kas saame piletid või broneeringu, mis meie reisi kinnitaks, sain napisõnalise vastuse, mis ütles, et ta kinnitab meie broneeringu ning reisidokumendid saadab lähiajal. See lähiajal tundus nii veider ajamäärus, aga jäime igatahes ootele. Lähiaeg saabus 8 päevaga, misjärel potsatasid mu meilikasti reisipiletid. Siis saabus rahu ja reisiootus võis tulla. Ma mõistan, et check-ini ei saa teatud ajani teha ja peabki ootama, kuid oleksin oodanud, et mind ikkagi teavitatakse, mulle saadetakse mingigi kinnitus, mis annab mulle kindluse, et võin end puhkusele ära vormistada ning rannakleidi valmis osta. Et mulle antakse infot, millal saabuvad piletid.

Edasi tulid sõnumid telefonidele meeldetuletusega, et me ikka kindlasti teaksime, mis kell lennujaama minna järgmisel päeval. Reisidokumentidega kaasa saadeti ka detailne ülevaade algajale reisijale, mida peaks teadma, mis dokumendid reisides kaasas kanda, kui palju pagasit võib kaasa võtta jne. Selles mõttes oli kõik väga asjalik ja tore. Lennujaama läksime kohale omal käel ning lendasime Smartlynx lennukiga otse Tallinnast Kreeta saarele. Sinnamaani me ühtegi Novatoursi inimest oma silmaga näinud ei olnud. Kreetal saime oma pagasid kätte ning kohe turvaalast väljudes ootas meid Novatoursi sildiga inimene, kes juhatas õige infolaua juurde. Infolauast sai iga pere näppu ühe ümbriku ning meid juhatati õigesse bussi. Kõik käis väga kähku, mingit ootamist ei olnud. Kui olime bussi istunud, siis 5-10 minuti pärast hakkas see sõitma. Kohe mõtlesime, et küll on mugav. Tavaliselt astume lennujaamast välja ja hakkame linnakaarti otsima, et aru saada, kuhu poole sõita ning seejärel uurime, millega me sinna kuhugi saame. Nüüd aga ootas meid konditsioneeriga buss ja me ei pidanud rohkem ise midagi mõtlema, kui vaid oma nime mäletama.

Taverna

Buss sõitis lennujaamast meie hotelli umbes tund aega ja terve see aeg rääkis meie reisiesindaja Maria vaheldumisi eesti ja vene keeles kõike seda, mida Kreeta kohta võiks teada. Olime väga positiivselt üllatunud, sest ta pöörast tõesti praktiliselt igas valdkonnas millelegi tähelepanu. Kuhu soovitab minna, mida näha, kas ja kui palju peaks teenindajatele tippi maksma, mida peaks arvestama autorendifirmade puhul, millised on transpordivõimalused, mis on erinevused põhja- ja lõunarannikul, millised on kreetalased, kuidas on lood kaardimaksetega ja kui turvaline on saarel liikuda. Lõpuks õpetas veel mõned kreekakeelsed väljendid ka selgeks. Tund möödus väga kiirelt, sest infot oli palju ja kõik oli põnev. Ise seda kõike uurides oleks läinud terve igavik ning mõne asja peale poleks üldse tulnudki, et uurida. Selles mõttes oli küll hästi hästi hea mulje kohe sellest, kui reisibüroo esindaja tuleb lennujaama vastu ja infot jagab. Ma ei oska öelda, kas teiste büroodega ka nii on, aga Novatoursi Maria oli selles mõttes küll äärmiselt põhjalik.

Hiljem avades neid ümbrikke, mis meile lennujaamas oli antud, leidsime sealt seest A4 lehe täis erinevaid eksursioone, mida Novatoursi kaudu saab tellida. Seal oli ajaplaan ja iga päev oli valida mitme erineva võimaluse vahel, kuhu saaks lisatasu eest Novatoursi korraldusel minna. Valikuid oli laevareisideks, küladesse minekuks, kanjoni tuurid, veeparkide külastuseks jne. Meie küll ühelgi Novatoursi pakutaval eksursioonil sel korral ei käinud, kuid kindlasti julgen seda soovitada nendele reisijatele, kes kas ei saa keeleliselt väga hästi hakkama või kes ei oska/viitsi ise väga palju asju uurida. Novatoursi pakkumised olid küll kallimad, kui ise organiseerides, kuid samas selle eest sai ka teenusena muretu olemise, kus ei pea palju transpordi ja piletite peale mõtlema. Nagu ka eelnevalt mainisin, siis meie oleme pigem isepäised rändajad, kes tahavad ise erinevaid lahendusi leida ja mitteturistikaid paikasid külastada, seega panime kõik oma käigud ise kokku, kuid teistsugustele inimestele leidub paketis päris palju erinevaid variante, kuhu minna ja mida teha, kui ei soovi kogu aega hotellis veeta. Näiteks kaalusime Santorinile minekut läbi Novatoursi, selle hind oleks omal käel minnes vaid laevapiletite näol 120 eurot inimese kohta, Novatours pakkus reisi, mis sisaldas laevapileteid ja kohapeal olevat giidi koos transpordiga Santorini saarel 140 eurot inimese kohta. Samas sõbranna käis oma lapsega saare ida osas dinopargis omal käel, kuna Novatoursi pakkumine oli märgatavalt kallim, kui ise minnes.

Hotellis oli uuel hommikul kohapeal ka Novatoursi esindaja, kes tegi infotundi. Et me plaanisime enne infotundi linna ära minna, siis andis Maria meile 15 minutit, kus ta istus meiega koos laua taga ja meie eelistusi kuulates tõmbas Kreeta saare kaardil ringikesi ning pakkus erinevaid variante välja, kuhu ta soovitaks minna ja mida näha. Rääkis bussiaegadest ja muudest tähelepanekutest. Maria oli tõesti väga pädev omal alal ning täiesti kindlasti saime tema käest selle 15 minutiga (+ tund bussisõiduga) kordi rohkem kasulikku infot, kui terve ülejäänud kaheksa päeva jooksul hotelli retseptsioonist, kust küsimustele vastu vaid keerutati ja valeinfot jagati.

skaleta

Postituse alguses mainisin, et valisime ühe soodsamatest hotellidest ning seejärel jäime lootma Novatoursi mainele, et küllap nad meid ikka kuhugi päris kokkulagunenud kohta ei vii. See lootus sai täidetud ütleme, nii ja naa. Kui Novatours ütles, et nende subjektiivsel hinnangul on tegemist kolme tärnilise hotelliga, siis tegelikkuses kolme tärni sealt loomulikult oodata ei olnud (vist ühegi vahemereäärse hotelli puhul ei saa tärne päris tõe pähe võtta), kuid ära me seal elatud saime ja sellist tunnet ei tekkinud, et tahaks põgeneda. Internetis surfates leidis valitud hotelli kohta igasuguseid äärmuslikult kohutavaid pilte ja kommentaare, mis panid kohati päris hirmu tundma, mis meid ees ootab, kuid reis näitas, et päris kõike, mis targad Google ja Tripadvisor räägivad, ei pea ikkagi päris tõe pähe võtma. Koristaja käis küll pesemas ja rätikuid vahetamas vaid korra iga kolme päeva järel ning vastuvõtulaua teenindus lonkas mõlemat jalga, kuid üldjoontes oli tegu ikkagi puhta ja korraliku kohaga. Minu jaoks oli kõige olulisem see, et toad ja basseiniala peavad olema puhtad ning seda nad ka olid. Eestis muidugi 90ndatel viimati remondikätt näinud hotelli ei suudaks keegi müüa, kuid seal tundus asi omal kohal ning me jäime üldjoontes rahule. Kuna tegemist oli hommik+õhtusöök paketiga, siis kõhud saime ka enamasti täis. Valikuvõimalusi söögilaual küll nappis, aga kui lähedki selle eesmärgiga, et oma kohv ja väikene amps kätte saada, siis see soov sai täidetud.

Ütleme nii, et kokkuvõttes meie reisisellide arvamus paketireisidest paranes. Üllatusime, et reisikorraldaja teenus kohapeal on niivõrd vahetu, et ta tõesti süveneb sellesse, mis kedagi huvitab, püüab kurssi viia ja jagab infot, mis ei ole mõeldud vaid basseinipuhkajatele. Vähemalt meie seekordne kogemus oli selline. Me küll ei kasutanud sel korral reisibüroo kõiki mugavusi (giiditeenused, organiseeritud ekskursioonid jne), kuid esimese korra kohta saime juba piisavalt hea pildi, et edaspidi ehk natuke rohkemgi testida, et mida nad siis veel pakuvad. Võib-olla kunagi proovime ka viie-tärni-kõik-hinnas-paketid ära ;) You’ll never know!

Novatoursi reisipakette saab otsida SIIT.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga